27 10

Jak sprawić, by Twoja witryna znalazła się wyżej w Google?

Każda osoba, która posiada swoją stronę internetową, z pewnością chciałaby, aby znajdowała się ona jak najwyżej w wynikach wyszukiwania Google. Daje to ogromne możliwości, pozwala na zwiększenie sprzedaży oraz powiększenie grona stałych odbiorców. W naszym artykule wskażemy ci cztery punkty, które pomogą poprawić pozycję danej strony internetowej, jak: optymalizacja, tworzenie treści, link building i analityka. 

Po pierwsze – optymalizacja

Optymalizacja strony internetowej jest jedną z podstawowych funkcji przybliżających do sukcesu, gdyż pozwala wyszukiwarce w odpowiednim poruszaniu się po witrynie oraz w jej właściwej interpretacji. 

Optymalizacja SEO to kluczowy element decydujący o powodzeniu danej witryny internetowej w wyszukiwarce Google. Jest podstawą działań marketingu internetowego. Optymalizacja polega na dopasowaniu strony internetowej do aktualnych wymagań wyszukiwarek internetowych.

Jak to działa?

Roboty Google stale skanują treści znajdujące się na stronach internetowych, dlatego tak ważne jest zbadanie treści, mobilności oraz szybkości działania strony internetowej oraz dostosowanie kodu źródłowego, tak aby witryna mogła być przyjazna dla użytkownika i wyszukiwarki oraz zgodna z ogólnym zasadami SEO. 

Optymalizacja SEO pozwala na ulepszenie działania strony z myślą o robocie Google, ale także użytkownikach strony. To nie tylko poprawa ich komfortu, ale także wyeliminowanie powstałych błędów technicznych. Pozwala to na wzrost widoczności strony oraz poszerzenie grona jej odbiorców. 

Po drugie – tworzenie treści

Tworzenie odpowiednich treści na strony internetowe jest niezwykle ważne, a wszystko przez wzgląd na przyciąganie potencjalnych klientów. Dobre treści, pisane językiem korzyści z wieloma poradami dają wiele cennych wskazówek potencjalnym klientom, którzy mogą zainteresować się ofertą firmy. 

Odpowiednie przygotowane treści, powinny być unikatowe oraz zwierać jasny podział strukturalny – pomagają w tym akapity, nagłówki, listy z wypunktowanymi, pogrubione słowa oraz zdjęcia i filmy. 

Wyszukiwarki pozycjonują strony internetowe m.in. na podstawie treści i jej struktury. Ważne jest również naturalne rozmieszczenie słów kluczowych odpowiednio dobranych pod kątem tworzonej treści. Opracowanie odpowiednich treści ma docelowo przyciągnąć ruch użytkowników wyszukiwarki. Dlatego warto prowadzić bloga na swojej stronie, udzielać porad czy pisać recenzje. Praktycznie w każdej branży jest możliwe tworzenie różnorodnych treści, które przyciągną klientów.

Po trzecie – link building 

Link building  jest jednym z najważniejszych czynników wpływających na pozycję strony internetowej w wyszukiwarce. To pozyskiwanie odnośników do strony z innych stron internetowych w sieci. Wyszukiwarka za pomocą swoich algorytmów potrafi ocenić nie tylko zawartość witryny, ale również to co dzieje się poza nią. Linki prowadzące do witryny zwiększają jej zaufanie dzięki temu wyszukiwarka zaczyna ją pokazywać wyżej w wynikach wyszukiwania. Oczywiście należy wiedzieć, że nie każdy link prowadzący do strony będzie odpowiedni, a wykrycie nie prawidłowego profile linkowego przez wyszukiwarkę może skończyć się obniżeniem widoczności strony.

Po czwarte – analityka

Google udostępnia własne i bardzo przydatne narzędzie, dzięki któremu można sprawdzić wszelkie statystyki związane z daną witryną. Na podstawie wygenerowanych raportów możliwe jest wyciągnięcie wniosków i wnikliwa analiza, a następnie podjęcie odpowiednich działań, które mają na celu poprawę skuteczności strony internetowej oraz realizację celów biznesowych firmy.