Większa widoczność w sieci = większa sprzedaż. Zobacz, dlaczego warto pozycjonować swoją stronę internetową!
Założyłeś swoją wymarzoną firmę, udało Ci się nawet stworzyć pięknie prezentującą się stronę internetową. Klientów jednak jak nie było, tak nie ma. Zastanawiasz się, co może być powodem takiego stanu rzeczy – przecież Twoje przedsiębiorstwo jest interesujące, a witryna wizualnie powinna przyciągać uwagę potencjalnych klientów. Odpowiedzią może być fakt, iż nikt owej strony internetowej nie widzi – duża część początkujących przedsiębiorców nie zdaje sobie sprawy z tego, że samo stworzenie strony internetowej to stanowczo zbyt mało, aby konkurować z rynkowymi liderami. Jeśli i ty borykasz się z podobnym problemem, to trafiłeś w dobre miejsce – pokażemy Ci, czym jest pozycjonowanie stron internetowych oraz dlaczego powinieneś z niego korzystać!
Pozycjonowanie stron internetowych – co to w ogóle jest?
Pozycjonowaniem stron internetowych nazywamy zbiór czynności, których celem jest uplasowanie danej witryny na samym szczycie wyników wyszukiwań.
Polega ono między innymi na analizie stron konkurencji, dobraniu odpowiednich słów kluczowych, optymalizacji pod kątem SEO, tworzeniu wysokojakościowych treści, a także linkowaniu zewnętrznemu.
Celem tego artykułu nie jest jednak szczegółowy opis, na czym powyższe czynności dokładnie polegają – musielibyśmy wówczas napisać kilkudziesięciostronicowy wykład na temat działania algorytmów przeglądarek.
Zamiast tego skupmy się na kilku najważniejszych powodach, dla których powinieneś skorzystać z usług pozycjonowania stron internetowych już w tym momencie!
Co zyskasz dzięki pozycjonowaniu stron internetowych?
Jeśli zdecydujesz się oddać swoją witrynę w ręce profesjonalnej firmy pozycjonującej strony internetowe, możesz liczyć na wszystkie niżej wymienione korzyści:
Zyskasz wielu nowych klientów
Jest to prawdopodobnie główny czynnik, dla którego chcesz w ogóle zacząć pozycjonować swoją stronę internetową – poprzez zyskanie nowych odwiedzających, zyskasz również wielu klientów, którzy być może zdecydują się na regularne korzystanie z Twoich usług, a co za tym idzie: będziesz zarabiać więcej.
Wyprzedzisz swoją konkurencję
Nie łudź się, że Twoja konkurencja nie korzysta z usługi pozycjonowania witryn – zwłaszcza jeśli jest ona bardziej widoczna w sieci od Ciebie. Jeśli wybierzesz odpowiedni plan działania, wówczas wyprzedzisz taktyki swojej konkurencji, nawet, jeśli działa ona na rynku znacznie dłużej od Ciebie.
Zdobędziesz wielu wspólników
Dzięki wysokiej pozycji w wyszukiwarce Google, pozostałe przedsiębiorstwa będą brały Cię znacznie poważniej, a Ty będziesz bardziej godny zaufania. Możesz liczyć się z tym, że w krótkim czasie po osiągnięciu szczytu w wynikach wyszukiwania odezwą się do Ciebie inne firmy, które będą chciały rozpocząć z Tobą współpracę.
Firma pozycjonująca strony internetowe – jak wybrać dobrze?
Na rynku znajdziesz wiele firm, które zajmują się profesjonalnym pozycjonowaniem stron internetowych. Nie każda jednak wykonuje to zadanie w takim samym stopniu dobrze, jak pozostałe.
Powinieneś zwrócić szczególną uwagę na:
– Ilość zadowolonych klientów – im więcej użytkowników jest zadowolonych z usług danej firmy, tym bardziej będzie ona godna zaufania
– Jasny plan działania – masz prawo wiedzieć, jakie akcje będą podejmowane na Twojej stronie internetowej, powinieneś mieć zatem dostęp do niezbędnych wykresów oraz statystyk
– Niewygórowany cennik – koszt wypozycjonowania strony internetowej zależy od bardzo wielu czynników, zatem zanim zdecydujesz się na wykupienie usługi, sprawdź, czy konkurencja nie oferuje niższej ceny za podobną ofertę
Najważniejsze, abyś kierował się zdrowym rozsądkiem i nie dał naciągnąć na nieuczciwe oferty – pamiętaj, że w internecie możesz napotkać się na każdego!
Jesteśmy jednak przekonani, że uda Ci się odnaleźć optymalną dla Ciebie firmę, a Twoja strona internetowa osiągnie pierwsze miejsce w wynikach wyszukiwania. Powodzenia!