25 05

Materiały POS, czyli Point of Sale to wszelkiego rodzaju elementy wizualnej identyfikacji sklepu, mające na celu przyciągnąć uwagę klientów oraz ułatwić proces sprzedaży. Mogą to być plakaty, wizytówki, ulotki, standy reklamowe, naklejki czy opakowania. Materiały POS stanowią skuteczne narzędzie w procesie sprzedaży, ponieważ przyciągają uwagę klientów i zachęcają ich do dokonania zakupu. Podpowiadamy, jak wykorzystać potencjał materiałów POS do wsparcia sprzedaży.

Czym są materiały POS i co to znaczy?

Skrót POS powstał od angielskiego point of sale. Materiały POS są to więc wszelkiego rodzaju artykuły marketingowe, które służą promocji produktów bezpośrednio w punkcie sprzedaży. Materiały POS nie są zatem przeznaczone do zastosowania w środkach masowego przekazu, a do wpływania na klienta w sklepie bądź punkcie usługowym, bezpośrednio w momencie podejmowania decyzji zakupowych i wyboru konkretnych marek czy artykułów.

Tym samym, z punktu widzenia sklepu, materiały POS mają na celu przyciągnięcie uwagi klientów i ułatwienie procesu sprzedaży. Są to często spotykane i dobrze nam znane materiały promocyjne, takie jak plakaty, ulotki, wizytówki, standy reklamowe. Ich zadaniem jest wyeksponowanie produktów oraz przekazanie informacji o nich, jak również przyciągnięcie uwagi klienta do sklepu lub konkretnego produktu. Materiały POS pozwalają na wykreowanie spójnego wizerunku marki, zwiększenie jej rozpoznawalności oraz skuteczne dotarcie do grupy docelowej. Dzięki właściwie zaprojektowanym i umieszczonym materiałom POS można zwiększyć efektywność sprzedaży, a tym samym również zwiększyć zyski sklepu lub producenta. 

Aby materiały POS były skuteczne, należy zadbać o ich odpowiednią lokalizację. Najlepszym rozwiązaniem jest umieszczanie akcesoriów promocyjnych i POS w najczęściej uczęszczanych przez klientów miejscach w sklepie, takich jak główne alejki czy strefy przykasowe. Pozwoli to dotrzeć do większego grona odbiorców, zwiększy skuteczność promocji i wpływ na klientów.

Rodzaje materiałów POS

Materiały POS to bardzo szeroka grupa artykułów, która pozwala na efektywną promocję towarów i marki niezależnie od ich rodzaju czy branży. Dzięki dużej różnorodności materiałów POS, dobór odpowiedniego rozwiązania staje się dużo łatwiejszy i pozwala lepiej dotrzeć do klientów. Oprócz tego firmy marketingowe oraz przedsiębiorstwa działające w branży POS oferują szeroką gamę produktów personalizowanych i dostosowanych do potrzeb konkretnych marek. Wyposażenie materiałów POS w takie elementy, jak na przykład logo producenta pozwala lepiej zapaść w pamięć klienta, dotrzeć do jego świadomości, a przez to zachęcić do zakupu konkretnego towaru. Dodatkowo personalizowane materiały POS wykonane z tworzyw wysokiej jakości i z dbałością o detale pomagają budować pozytywny wizerunek marki w oczach kupujących.

Wśród różnorodnych materiałów POS, do tych najbardziej popularnych i najczęściej stosowanych możemy zaliczyć:

  • wobblery na półki,
  • toppery,
  • shelflinery,
  • shelfstoppery,
  • hangery reklamowe,
  • bilonownice,
  • flagietki,
  • pankarty,
  • gondola ends-y. – końcówki regałowe,
  • ekspozytory,
  • standy,
  • displaye.

Dobrze zaprojektowane i wykonane z dbałością materiały POS mogą mieć znaczący wpływ na wzrost sprzedaży produktów danej marki oraz podniesienie poziomu sprzedaży konkretnego punktu. Warto zadbać także o dopasowanie stylistyczne materiałów POS do wystroju sklepu bądź salonu usługowego.

Zastosowanie materiałów POS we wsparciu sprzedaży

Materiały POS mają szerokie zastosowanie we wsparciu sprzedaży, ponieważ pozwalają na skuteczne dotarcie do klientów i zachęcenie ich do zakupu. Dzięki odpowiednio zaprojektowanym plakatom, ulotkom czy standom reklamowym, można przekazać informacje o produktach, ich zaletach oraz przyciągnąć uwagę kupujących. Materiały POS mogą również pomóc w budowaniu wizerunku marki oraz wyróżnieniu się na tle konkurencji. Standy reklamowe są szczególnie skutecznym narzędziem pozwalającym na wyeksponowanie produktów w sposób atrakcyjny i zwiększenie ich widoczności. Ulotki i broszury informacyjne mogą dostarczyć klientom bardziej szczegółowe informacje o oferowanych produktach lub usługach. 

Dzięki zastosowaniu materiałów POS można również zwiększyć przywiązanie klientów do konkretnego sklepu lub sieci sklepów. Programy lojalnościowe, umieszczone na ulotkach lub na plakatach, przyciągają uwagę klientów i zachęcają ich do powrotu do sklepu, a tym samym zwiększają szansę na kolejne zakupy. Ważne jest, aby dobierać odpowiednie materiały POS dla danej grupy docelowej oraz dla konkretnego produktu. Dobrze zaprojektowane i umieszczone akcesoria POS mogą znacznie przyczynić się do zwiększenia sprzedaży, poprawy wizerunku marki oraz zadowolenia klientów.

Pozycjonowanie stron Warszawa